dec
3

Felvonultam

| Szerző: Fever Flower | 11:21 pm

Életem első felvonulása volt, de örülök, hogy elmentem. Előtte kicsit bizonytalan voltam, hogy tényleg akarok-e menni, végződhet-e ez rosszul, de mivel még társaságom is akadt a sétához, így már nem volt kérdés.

Egyetemisták szervezték, függetlenül bármilyen párttól, vagy egyéb szervezettől. Célja az volt, hogy jelezze: nem értünk egyet a módszerekkel, az Alkotmánybíróság jogkörének csorbításával, visszamenőleges hatállyal hozott törvényekkel, egyeztetés nélkül hozott döntésekkel. A mottó ez volt: Mi vagyunk a magyar jogállamban felnőtt első generáció. Ne mi legyünk az utolsó! Az ELTE Lágymányosi Campusról indult a menet, és a Műegyetem, illetve a Közgáz érintésével jutott el az ELTE ÁJK-ig, illetve az Egyetem térig, ahol a szervezők elmondtak néhány rövid, lényegretörő és teljesen vállalható beszédet, majd megkérték a résztvevőket, hogy menjenek és beszélgessenek a hallottakról.

Hideg volt, erősen havazott végig, ennek ellenére több százan voltunk, és rendőri biztosítás mellett sétáltunk. Jó hangulat, fáklyák, transzparensek, zene, vidámság. Már indulás előtt hangsúlyozták a szervezők, hogy ezt mindenképpen egy konstruktív megmozdulásnak tervezik, és igyekezzünk fegyelmezetten, kultúráltan vonulni. Ennek szellemében indultunk is el, és pont mögöttem jött egy srác, aki az első pár méter után vállalhatatlan stílusban kezdett el ordibálni. Abban a másodpercben mellette termett egy szervező, aki közölte vele, hogy most figyelmezteti, hogy hagyja abba. Ha még egyszer figyelmeztetni kell, akkor a szervezők kiemelik őt a tömegből, és ha harmadjára is, akkor a rendőrök fogják elvezetni. Többet meg se mukkant.

Zenés, vidám felvonulásunk egyszer egy étterem mellett haladt el, ahol valami összejövetel lehetett, tele volt 60+ hölgyekkel és urakkal. Az urak egyike Farkasházy Tivadar volt, a hölgyek pedig miután nyakukat nyújtogatva a függöny mögül ártalmatlannak ítéltek minket, kedvesen integettek.

Örülök, hogy elmentem, és véleménynyilvánítottam. Nincs okom szégyenkezni, vagy nem vállalni ezt a 2 órát az életemből. Viszont azt hiszem, megfáztam.

A bejegyzés trackback címe:

https://violettimes.blog.hu/api/trackback/id/tr83432876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása